Jumaat, 24 Mei 2013

novel laagiii

Hemmm..as salam sebagai pembuka bicara. Lama dah conteng2 blog sendiri. Baru2 ni al kisahnya, membetaada beri pinjam buku citer a.k.a nove...tajuknya I LOVE YOU STUPID  (ILYS) oleh Melur Jelita. Sememangnya sungguh 'jelita' cerita tu. Aku sendiri terkejut pada diri sendiri (ohhh ayat apa apa aku ni? Hehe). Ingatkan aku akan pengsan sebab tebal betul novel melur ni..ghupa2nye aku tersengih, tersenyum, gelak...pastu menangis sepanjang aku menelaah novel ILYS.
      Sejujurnya aku rasa jiwa yang kosong, seakan2 penuh...penuh dengan ilmu akhirat. Garapan Melur benar2 berjaya membuatkan aku termenung panjang menilai diri sendiri...rasa sangat bertuah kerana dilahirkan dlm bangsa Melayu yang beragama Islam. Terima kasih Allah.
      Melur juga berjaya menggambarkan tahap kemiskinan dgn jayanya...halus dan terperinci...rasa macam aku yg jadi Iris..hehe. setelah selesai membacanya, dapat aku simpulkan di sini...novel I Love You Stupid, sarat dgn ilmu akhirat (alhamdulillah) yang disulamkan dgn kisah per"cintaan" antara Firman dgn Iris.
       Waaaaaa...x pandai nak masukkan gambar!
       

Ohhhh dah boleh upload gambar novel yg best ni. Sapa2 yang rasa nak tersengih, tersenyum, tergelak dan menangis sorang2..silalah baca novel ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan